“Never again, until next year” – rettenetes reklámmal rukkolt elő a Nike

A sportszergyártó bocsánatot kért a zsidó közösségtől.

A rangos londoni maratont követően a Nike úgy döntött, hogy kampányt indít “Never again until next year” (Soha többé… jövő évig) szlogennel – számol be a Neokohn.

A lap megjegyzi: az amerikai sportóriás bebizonyította, hogy még egy több milliárd dolláros vállalat is képes érzéketlenséget tanúsítani, hatalmas bakit elkövetve viccet csinálni a holokauszttal kapcsolatos legismertebb szlogenből („Soha többé!”).

A válságkommunikációs szakértők máris azt javasolják, hogy a vállalat azonnal kérjen bocsánatot, adományozzon a holokauszt emlékére létrehozott szervezeteknek, és talán fontolja meg, hogy legalább egy olyan embert alkalmazzon a marketingosztályán, aki életében kinyitott egy történelemkönyvet.

ILTV Israel News on X (formerly Twitter): „Nike is facing backlash after displaying an advertisement during the London Marathon featuring the phrase „Never Again”-a slogan closely associated with Holocaust remembrance-followed by „Until next year.” The ad, intended to motivate runners, was condemned by UK Jewish… pic.twitter.com/2R3azFHlTK / X”

Nike is facing backlash after displaying an advertisement during the London Marathon featuring the phrase „Never Again”-a slogan closely associated with Holocaust remembrance-followed by „Until next year.” The ad, intended to motivate runners, was condemned by UK Jewish… pic.twitter.com/2R3azFHlTK

„A Nike marketingosztálya innovatív módszert fedezett fel arra, hogy dollármilliókat égessen el egy kampányra, miközben egyúttal ügyfeleket veszít”

– mondta egy válságkommunikációs szakértő vasárnap, aki szerint

„Olyan ez, mintha egy új futócipőt reklámoznának azzal a szlogennel, hogy »Az ikertornyok leomlottak, de az áraink még náluk is jobban estek. «”

Érthető a hiba – írta szarkasztikusan egy közösségi médiafelhasználó.

„Elvégre mi a különbség hatmillió zsidó meggyilkolása és egy maraton lefutása utáni izomfájdalom között? Mindkettő arra készteti az embereket, hogy azt mondják: soha többé.”

„Göbbelst vettétek fel a PR-osztályotokra?”

– írta dühösen egy másik felhasználó, míg mások felhívást tettek közzé:

„Bojkottáljátok a céget. Soha többé ne vásároljatok tőlük!”

A reklámipari források szerint a Nike egyszerűen megpróbálta humorosan megszólítani a fiatalabb generációkat a szlogennel, ám hatalmas hibát követett el, amikor egy ilyen érzékeny politikai és diplomáciai légkörben, napokkal a holokauszt-emléknap után a trivializálás és különösen megdöbbentő tapintatlanság jelét mutatta.

– közölte a vállalat.